Kintsugi: to repaire with gold

Kintugi

Kintsugi Manuela Metra

Kintsugi or Kintsukuroi means to repair with gold. Kintsugi is a Japanese technique to repair ceramic objects that have broken, but above all it is an art form. As only Japan can masterfully master the kintsugi, poetry, art, philosophy, aesthetics and a functional aspect are united together. In fact, the idea underlying this repair technique with gold or silver is to make fractures visible, expose them and honor them, celebrate them. An object of value like a ceremonial wabi sabi cup passes from hand to hand to the masters of the tea, breaks and is repaired with a precious metal: gold or silver. Fractures testify to the time that has passed, the encounter with life and the preciousness of history. In this way the broken cup acquires new, unique qualities. There are two types of Kintsugi, modern and traditional, the modern one is the western translation of this ancient art form and involves the use of two-component glue and gold powder, the piece is ready in 24 hours. The traditional method instead requires the use of Urushi lacquer, of vegetable origin and a much longer drying time. Even the aesthetic result is very different.When I have to fix a broken piece I think it will certainly be more fragile but paradoxically it has acquired great strength.

Kintsugi o Kintsukuroi significa riparare con l’oro. Kintsugi è una tecnica giapponese per riparare oggetti in ceramica che si sono rotti, ma soprattutto è una forma d’arte. Come solo il Giappone sa fare magistralmente con il kintsugi vengono uniti insieme poesia, arte, filosofia, estetica e un aspetto funzionale. Infatti l’idea che sottende questa tecnica di riparazione con l’oro o l’argento è quella di rendere visibili le fratture, esporle e tributare loro onore, celebrarle. Un oggetto di valore come una tazza wabi sabi da cerimonia passa di mano in mano ai maestri del the, si rompe e  viene riparata con un metallo prezioso: l’oro o l’argento. Le fratture stanno a testimoniare il tempo che è trascorso, l’incontro con la vita e la preziosità della storia. In tal modo la tazza rotta acquista nuove qualità, uniche. Esistono due tipi di Kintsugi, moderno e tradizionale, quello moderno è la traduzione occidentale di questa antica forma d’arte e prevede l’uso di colla bicomponente e polvere d’oro, il pezzo risulta pronto in 24 ore. Il metodo tradizionale invece prevede l’uso di lacca Urushi, di origine vegetale e un tempo di asciugatura molto più lungo. Anche il risultato estetico è molto differente. A volte si pensa che qualcosa di rotto non tornerà più bello ma non è così. Quando devo aggiustare un pezzo rotto penso che sicuramente sarà più fragile ma paradossalmente ha acquisito una grande forza.

manuelametra

I am an Artist, located in Italy, the country of Art and Dolce Vita, I am specialized in art laboratories: ceramic and painting, helping people to meet the creative side of life, and helping creative entrepreneurs and companies with branding through my artworks with a dash of clean style to capture the harmony of life. I also work in Hospitals with ceramic therapy laboratory for children. This blog is my Artistic Salad, filled with creativity, beauty, joie de vivre, passion and tools for creative minds.

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